Jak długo trwa oklejanie?
Czas oklejania zależy od wielu czynników, głównie od wielkości i złożoności oklejanej powierzchni, wzoru, oraz ew. konieczności prac towarzyszących np. demontażu i montażu poszczególnych elementów auta. Czas ustalany jest indywidualnie dla każdego zlecenia. Dodatkowo zlecając oklejanie auta, szczególnie poza okresem letnim należy wziąć pod uwagę zalecenia producentów folii aby samochód pozostał po oklejeniu w niezmienionych warunkach ok. 24 h w celu utrwalenia kleju.
Czy wszystkie elementy auta można oklejać?
Do oklejenia nadają się wszystkie powierzchnie gładkie, nieelastyczne. Decydując się na oklejanie auta należy pamiętać, że nie okleja się powierzchni szorstkich oraz gumowych n.p. nielakierowanych zderzaków, listew bocznych, gumowych uszczelek, chropowatej oraz skorodowanej powierzchni, ponieważ folia nie będzie się ich trzymać.
Jaka jest wytrzymałość folii?
Przeciętna trwałość folii polimerowej szacuje się na 5-7 lat przy odpowiednim utrzymaniu oraz jej konserwacji. W dużym stopniu zależy też od warunków eksploatacji pojazdu. Inaczej zachowa się na aucie garażowanym, inaczej na parkującym na dworze, w pełnym słońcu.
Czy oklejanie uszkadza lakier?
Jeśli lakier jest w dobrej kondycji nie zaszkodzi mu ani aplikacja, ani demontaż folii. Po usunięciu folii lakier z reguły wygląda jak przed oklejeniem. Ekonomiczne serie folii mogą pozostawiać na lakierze trudny, ale możliwy do usunięcia klej, szczególnie w przypadku zniszczonego, starego lakieru. Przy źle wykonanych naprawach blacharskich istnieje możliwość usunięcia folii wraz z lakierem.
Jeśli po naklejeniu folii widać pęcherzyki powietrza?
Oczywiście staramy się wyeliminować ten problem, jednak jeśli zdarzy się, że pęcherzyki będą widoczne powinny zniknąć same po paru dniach lub tygodniach pod wpływem słońca.
Czy przed oklejaniem demontowane są niektóre elementy samochodu?
Jeżeli jest to konieczne, tak. W zależności od potrzeby demontowane są niektóre elementy auta takie jak: listwy, lampy, klamki, wycieraczki, uszczelki, spryskiwacze, anteny, znaki firmowe. W nowych autach objętych gwarancją demontaż elementów staramy się ograniczyć do minimum.
Czy folia wygląda jak lakier?
Dzięki folii można uzyskać nieprawdopodobnie ciekawe efekty, np. wymieszać różne struktury folii np. mat i błysk. Wszystko zależy od wyobraźni właściciela auta. Folię, szczególnie w pierwszym okresie eksploatacji trudno odróżnić od lakieru, jednak po dokładnym przyjrzeniu można dostrzec jej zakończenie, np. pod uszczelkami, po otwarciu drzwi na progach, po wewnętrznej stronie maski itp. Na specjalne życzenie Klienta możemy okleić te elementy. Folia oczywiście jest o wiele miększa od lakieru i nie zachowuje połysku tak długo.
Czy można oklejać auta zimą?
Można pod warunkiem, że auto będzie oklejanie w dodatniej temperaturze w ogrzewanym pomieszczeniu. Przy autach z przetłoczeniami ta temperatura musi być wyższa niż przy powierzchniach płaskich. Ważne jest także, aby samochód przed oklejeniem osiągnął temperaturę min. 10’C, a po oklejeniu pozostał przez następne 24 godziny w tej samej temperaturze, w której był oklejany.
Czy uszkodzenia na lakierze będą widoczne pod folią?
Folia jest bardzo elastyczna i dopasowuje się do oklejanej powierzchni, niestety wszelkie wgłębienia, większe rysy oraz inne uszkodzenia będą widoczne pod folią. Na specjalne życzenie Klienta możemy nakleić folię na uszkodzonych lub źle pomalowanych powierzchniach, ale nie udzielamy w takich przypadkach gwarancji.
Jak myć oklejone samochody?
Zalecamy wyłącznie mycie ręczne, miękkimi szczotkami oraz spłukiwanie lekkim strumieniem wody.
Nie można myć oklejonych pojazdów w myjniach automatycznych, ponieważ ostre włosie szczotek skraca żywotność folii, a szczególnie korzystać z myjni ciśnieniowej. Folia może zostać rozerwana lub odklejona w wyniku działania wysokiego ciśnienia. Jeśli to konieczne, należy myć, a w zasadzie jedynie ostrożnie spłukiwać z daleka, przy ustawieniu minimalnego ciśnienia nigdy nie kierując strumienia na przeciw krawędzi folii. Jest to jeden ze skutecznych sposobów usuwania grafiki z pojazdów.
W okresie zimowym należy pamiętać o bieżącym usuwaniu śniegu, błota oraz soli. Ta ostatnia, mając działanie żrące, wpływa na folię równie niekorzystnie jak na zwykły lakier samochodowy. Zalegające, zamarznięte błoto może oderwać fragmenty folii.